Es cualquier forma de maltrato psicológico, verbal o físico producido entre escolares
de forma reiterada a lo largo de un tiempo determinado tanto en el
aula, como a través de las redes sociales, con el nombre específico de ciberacoso.
2. Cerca casos reals de persones que n'hagin patit i els seus sentiments, sensacions, estat anímic, seqüeles...
"Lo mío comenzó en primaria, cuando tenía 7 años y cambié de colegio. Yo me comportaba normal, como lo había hecho siempre, pero un grupo de compañeras me tomó manía. Daba igual el lugar, ya fuese en el aula, en el patio o en los vestuarios del colegio, porque en todos ellos me arrinconaban y me insultaban: que si olía mal, que si era fea, que si no sabía vestir...
De tantas veces que me lo dijeron, me costó mucho convencerme de que no era así, incluso hasta un tiempo después de que dejaran de acosarme. Este es uno de los grandes problemas del acoso, y es que cuesta mucho trabajo recuperarse. En mi caso, he superado las secuelas más graves, pero en ocasiones todavía me pongo nerviosa al recordar todo aquello. Para mí es como una herida que aún está cicatrizando y que duele un poco al tocarla.
Tras los insultos, el acoso pasó a ser más físico: me robaban el desayuno y llegaron a lanzarme un pupitre. Por ejemplo, hubo un día en el que mis compañeras, después de clase de gimnasia, empezaron a lanzarme papel higiénico mojado. Me escondí en un baño, pero ellas me lo siguieron lanzando por encima de la puerta. En aquellas ocasiones me quedaba quieta, no sabía cómo reaccionar. Además, no me atrevía a decírselo a nadie por sus amenazas: 'Como se lo digas a alguien, sufrirás el doble', me decían. Así que mis padres no se enteraron hasta que mis primas se lo contaron.
En mi caso, logré superarlo al cambiar de colegio y al coincidir con una tutora que estaba muy involucrada en la lucha contra el acoso escolar. Ella nos habló abiertamente del problema y decidí contárselo. El hecho de haber tenido una profesora sensible fue decisivo en mi caso
3. Què faries si te trobassis davant un cas de bullying? Ho denunciaries? Per què?
Comentari de text
.jpg)
Aquell
matí s’aixecà amb un mal de cap estrident que no la deixava pensar. Les
ordres al seu cervell arribaven amb retard i això ralentitzava els seus
moviments. El primer cap a la cuina, a per un cafè amb llet i una
d’aquelles meravelles farmacèutiques que miraculosament fan desaparèixer
el dolor.
S’esperà
uns minuts amb el cap baix, entre els braços, sobre la taula, mentre
suportava lentament el sorollet de la cafetera que s’anà convertit en un
piulet agut i penetrant.
Aturà
el foc i començà aquell petit ritual de cada matí per poder començar el
dia amb força i energia, o almenys això es pensava. Res de menjar, la
seva fam, dormilega, encara no havia despertat.
Prengué
la tassa i, amb la pastilla a la boca, començà a veure’s el cafè amb
llet, que tot d’una es convertí en un riu i la pastilla en la seva
barca. A partir d’aquí, a la barca li esperava un viatge emocionant fins
arribar a Ítaca.
El
viatge l’inicià a la boca d’un túnel, l’esòfag. Poc després caigué en
un triangle de les bermudes, on una tempesta, l’estómac, uns trons (el
pàncrees) i uns llampecs (el fetge) sacsejaren la barca que quedà
destrossada. sense pietat.
Un
cop arribada la calma, la barca, molt atrotinada, surà a la deriva cap a
ponent (l’intestí prim) però un cop de vent li canvià el sentit cap a
llevant (l’intestí gros). I finalment, només una part fragmentada arribà
a Ítaca (l’anus), la resta es quedà per sempre més presa de la mar.
Aixecà el cap, i com per art de màgia, tot restà en calma. El seu mal de cap s’havia esfumat.
Carolina Ibac
1. Cerca una imatge que s'adigui amb el contingut d'aquest tema 

2. Explica el contingut del text.
Tracta de una dona que se aixeta un dia amb mal de cap i intenta fer les coses com sempre i despres de se li va llevar
Me pareix be les metafores que utilitza
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada