dilluns, 7 de novembre del 2016



 JUNTS
Escriviren la seva història junts a les parets del món.
Els quedava molt de camí per vagar plegats.
Ella deixà caure el seu cap,
lleugerament, sobre l'espatlla de
l'amat.
Ell s'amarà d'aquell perfum femení,
tan íntim,
tan dens,
tan sensual,
tan seu,
que l'acompanyava feia anys i del qual

ja no en podria prescindir.
Antònia Lladonet

1. Penja una imatge representativa del poema.
Resultat d'imatges de amor
2. Tema del poema.
El amor
3. Anàlisi mètrica del poema (rima consonant o assonant, número de versos i síl·labes)
-assonant
-4versos
-9 silabes
4. Cerca al diccionari les paraules en negreta del poema i escriu-ne el significat. 
Relaciona el significat amb el contingut del poema: vagar, amarar-se, prescindir

vagar:sinonim de caminar
s'amara:Que ama aquella cosa
prescindir:Que no pots passar de cualcuna cosa

5. Fes un resum del significat del poema en general.
De dues persones que s'amen i volen estar junts per sempre6. Què vol dir l'expressió "Escriviren la seva història junts a les parets del món?" Que farien que tot el món l'envegin
7. Opinió personal. 
m'agrdat a questa història perque és molt bonica 



EL AUMENTATIVO ES UNA PALABRA QUE SE FORMA AÑADIÉNDOLE A LA PALABRA ORIGINAL UNA TERMINACIÓN ESPECIAL PARA INDICAR SU GRAN TAMAÑO.
LAS TERMINACIONES QUE SE UTILIZAN PUEDEN SER MUY VARIADAS, POR EJEMPLO“-ON”, “-ONA”, “-AZO”, “-AZA”, “-OTE”, “-OTA”.
MUCHACHO – MUCHACHOTE
BARCA – BARCAZA
BUTACA – BUTACÓN
GOLPE – GOLPETAZO
PALABRA – PALABROTA
MUJER -MUJERONA

EL DIMINUTIVO ES UNA PALABRA QUE SE FORMA AÑADIÉNDOLE A LA PALABRA ORIGINAL UNA TERMINACIÓN ESPECIAL PARA INDICAR SU PEQUEÑO TAMAÑO.
LAS TERMINACIONES QUE SE UTILIZAN PUEDEN SER MUY VARIADAS, POR EJEMPLO: “-ITO”, “-ITA”, “-ILLO”, “-ILLA”.
CAMIÓN – CAMIONCITO
PELOTA – PELOTITA
PALO – PALILLO
MESA – MESILLA

A LA HORA DE ESCRIBIR DIMINUTIVOS Y AUMENTATIVOS TENDREMOS MUCHAS POSIBILIDADES, NO SIGUIENDO UNA REGLA FIJA.
VEMOS COMO EL AUMENTATIVO DE MUJER NO SOLO ES MUJERONA, SINO QUE TAMBIÉN PODEMOS USAR MUJERZOTA, POR EJEMPLO.
LO MISMO PASA EN EL CASO DEL DIMINUTIVO, SIENDO IGUALMENTE VÁLIDO MUJERCITA Y MUJERCILLA.

 ESCRIBE LOS AUMENTATIVOS DE LAS SIGUIENTES PALABRAS:
1)BOTELLONBOTELLA
2)casotaCASA
3)cucharonazoCUCHARÓN
4)tazonazoTAZÓN
5)cabezonCABEZA
6)ojazosOJOS
7)zapatazosZAPATO
8)canastazaCANASTA
9)golazoGOL
10)cochazoCOCHE
11)riquisimoRICO
12)altisimoALTO
13)jugadorazoJUGADOR
14)bellisimoBELLO
15)RARISIMORARO
16)agradeblisimoAGRADABLE
17)listisimoLISTO
18)verdisimoVERDE
19)investigadorcisimoINVESTIGADOR
20)FELICISIMOFELIZ



2. FORMA EL DIMINUTIVO DE LAS SIGUIENTES PALABRAS:
1)casitaCASA
2)cucharitaCUCHARA
3)GATITOGATO
4)pajaritoPÁJARO
5)papelitoPAPEL
6)boquitaBOCA
7)ranitaRANA
8)plantitaPLANTA
9)vaquitaVACA
10)caperuzitaCAPERUZA
            

Ejercicios de gramática

EL AUMENTATIVO Y EL DIMINUTIVO


La comunicació oral





 1. Cerca informació sobre la comunicació oral. Quins elements participen en el procés comunicatiu? Posa exemples.


Resultat d'imatges de PROCESO DE COMUNICACION

   2. Explica les diferències entre la ràdio i la televisió

RADIO: SOLS S'ESCOLTA
TELEVISIÓ: S'ESCOLTA I TAMBÉ SE VEU


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada